אין יותר מרגש, מעלה את האדרנלין לרמות שיא ומהפנט בו זמנית כמו המוטוקרוס.

ענף הספורט המוטורי הדו גלגלי מורכב מקטגוריות שונות אך הוותיק והמרגש ביותר הוא המוטוקרוס. מרוצי אופנועים המתקיימים בשטח מעגלי, השטח בנוי מפניות חדות, גבעות תלולות, אזורי בוץ ועוד. מרוצי המוטוקרוס מתקיימים כל עונות השנה בכל תנאי מזג האוויר. רוכבי המוטוקרוס צריכים להיות בעלי כושר מעולה, הם עוברים אימונים אינטנסיביים, הם שומרים על תזונה מאוזנת ומתרגלים כישורים טכניים על האופנועים.

המוטוקרוס התחיל באנגליה ב 1924 ומהר מאוד הפך להיות ספורט מוטורי שמגנט אליו רבים ובישראל החל בשנות ה 50. בתחילת דרכו של המוטוקרוס בישראל, הענף היה פרוץ והתחרויות היו מתקיימות ללא אישורים ורישיונות. ב 1999 הוקמה עמותת מועדון המוטוקרוס הישראלי שהכניסה הרבה מודעות של הספורט ודחפה להסדרתו בחוק ובשנת 2009 הרשות לנהיגה ספורטיבית אישרה תקנות כדי להפוך את תחרויות הספורט המוטור בכלל, לספורט חוקי בישראל.

עמותת מועדון המוטקרוס הישראלי מארגן מרוצי מוטוקרוס במסלולים שונים בארץ, מהמסלול המפורסם באשקלון שבו מתקיימים מרוצים שונים כמו מרוצי מכוניות, מרוצי הסופרמוטו ועוד. ממסלולים בעפולה, מעוז חיים, בית נבאלא וכמובן ויתקין שבו התקיימו מרבית במרוצים של העמותה.

בזכות העובדה שמרוצי המוטוקרוס אושרו בחוק, הענף צומח ומתרחב בכל שנה, אנחנו יכולים לראות מתחרים מגילאי 8. הדרישות עבור הרוכבים שרוצים להשתתף בתחרויות מבטח אותם ומחייב אותם להציג את כל האישורים והרישיונות טרם השתתפותם במרוץ. עליהם להנפיק רישיון אפור שזה רישיון מרוצים, כבר מגיל 8 ניתן להוציא אותו. הרוכב צריך לעבור קורס עיוני שבסופו של הקורס הוא צריך לעבור מבחן של הרשות לנהיגה ספורטיבית. בדיקות גופניות הן חלק בלתי נפרד מקבלת האישורים והרוכבים שטרם מלאו להם 16, שאינם מחזיקים ברישיון תעבורתי בישראל חייבים לעבור גם מבחן מעשי שיאושר על ידי בוחן רשמי שהוכשר על ידי הרשות לנהיגה ספורטיבית.

ישנן מספר קטגוריות למוטוקרוס, הצעירים ביותר הם בני 8-12 שהם בקטגורית "סופר ג'וניור", אחריהם בקטגורית ה"ג'וניור" בני ה 12-16, קטגוריית ה"מתחילים", הקטגוריה ה"עממית" מתאימה לרוכב הממוצע ולאחר מכן באות הקטגוריות המקצועיות "לייטס" המוגבלת לנפח 250 סמ"ק ו"הפתוחה" שהיא ללא הגבלת נפח האופנוע.