בעולם הספורט המוטורי מסלולי מרוצים הם הכרחיים. כמה מסלולים בישראל ואיפה הם נמצאים?

עם המצאת המכונית מהר מאוד אנשים התפתו לערוך תחרויות וכך הומצא המרוץ הראשון בעולם ב 1894. מרוצי המכוניות מאז התקיימו בין ערים בכבישים פתוחים עד שב 1903 אירע תאונה קטלנית באירופה במרוץ שנערך בין מדריד לפריס ומאז צרפת סגרה את כבישיה למרוצים.

מאז ועד היום עבר הספורט המוטורי שינויים רבים, מאבקים אינספור, ביטולים, אכיפות ובסופו של תהליך לחוק גם בעולם וגם בארץ. היום ישנו חוק בישראל המאפשר לקיים מרוצי מכוניות ואף ישנם 3 מסלולים מאושרים לכך בשדה תימן, בערד ופצאל.

קצת על המסלולים

בשדה תימן ישנו המסלול הארוך ביותר מבין השלושה, 2.1 ק"מ אורך מסלול ברוחב משתנה בין 12 ל 15 מטרים. המסלול משלב שני מקטעים ישרים ומהירים ו 9 פניות שונות המאפשרות סיבובים חדים יותר וסיבובים חדים פחות. המסלול נבנה בהתאם לפדרציה הבינלאומית למרוצים וניתן לקיים בו אפילו מרוצי פורמולה 3.

פצאל, מעניקים לכם אפשרות להגיע עם האופנוע, המכונית והקארטינג שלכם למסלול. הם מקיימים אחת לשבוע יום מסלול פתוח בו אתם משלמים כניסה ויכולים לעלות על המסלול למשך 20 דקות לתרגול והנאה.

בערד המסלול באורך 1.6 ק"מ ועומד כמובן בכל התקנות הבטיחות הדרושות לפי חוק הספורט. המסלול מאפשר שילוב של קטעי עפר ואספלט ואפשר לקיים בו מרוצים מקטגוריות שונות.

היום יותר מתמיד אנחנו רואים את הצמיחה של ענף הספורט המוטורי בכל גווניו. בעולם הוא פחות מסורבל ומורכב כפי שהרשויות בישראל מקשות עליו. לכן, לצערנו, כל שליו בספורט המוטורי בישראל לוקח שנים רבות, עד שיוצאת הצעת חוק, עד שההצעה מאושרת ולאחר מכן העליות הכרוכות בתחום הן עצומות.

עוד מהחדשות בשנים האחרונות, אושר להגיע למסלולי המרוצים עם הרכב הפרטי שלכם. חובבי המהירות, חובבי האימון הטכני בשליטה על רכבם יכולים להגיע למסלול מסודר ובטוח לאימוני כביש ושחרור אדרנלין. אך צריך לציין כי יצרניות הרכב אינן אוהבות את הרעיון שהרכב יעלה על מסלול ולכן הן מזהירות כי אם הרכב יעלה על מסלול, לא תהיה אחריות יצרן על הנזקים שיגרמו לו ובאותה נשימה אוסיף, האחריות קיימת על הרכב בכביש גם אם היה על המסלול.