מי שמכיר את ענף הסופרמוטו ההסבר הזה יהיה מיותר לו אך ישנם רבים שלא מכירים את עולם הזה.

תחילה נסביר קצת על האופנוע, זהו שילוב מדויק של גוף אופנוע השטח עם צמיגים של אופנוע כביש ללא חריצים. בתחילת דרכו של הסופרמוטו השינויים באופנועים היו מתבצעים בסדנאות קטנות, הרוכבים היו לוקחים אופנועי שטח בעלי נפח גדול, מחליפים להם את הג'אנטים של אופנועי השטח לג'אנטים של אופנועי הכביש וזה כדי שצמיגי הכביש הרחבים יותר והחלקים יוכלו לשפר את האחיזה על האספלט.

עם החלפת הצמיגים מהירות האופנועים הללו דרשה החלפה של מערכת הבלימה לחזקה יותר שיודעת איך להתמודד עם מהירויות גבוהות במיוחד שמגיעות כמעט ל 200 קמ"ש ובעקבות השינויים באופנועים גם היו צריכים למצוא דרכים לשפר את האחיזה והשליטה בכלים הללו כמו החלפה לדיסקים וקאליפרים חזקים יותר כמו שיש באופנועי הכביש. עם השנים אופנועי השטח יוצרו אופנועי שטח חזקים יותר וקלי משקל, מה שהפך את הספורט הזה להיות הרבה יותר מרגש ואת הרוכבים הביא לרכיבה אגרסיבית יותר.

מאיפה כל הטוב הזה בא אלינו?

סופרמוטו התחיל כבר בשנות ה 70 בארצות הברית והיה להצלחה גדולה בזכות תכנית הטלוויזיה ששודרה אז ב ABC בשם "Wide World of Sports". הרייטינג הגבוה הביא את המפיקים להעלות רעיון לתוכנית והוא לקיים תחרות בין רוכבי השטח ורוכבי הכביש ולראות מי הרוכב הטוב ביותר. כדי שהם יוכלו להתחרות בין שני עולמות שונים, רוכבי השטח ורוכבי הכביש, הם יצרו מסלול המשלב בין השניים. אך בסוף שנת 1985 הרשת נכנסה לקיצוצים ונאלצה להוריד את התוכנית משידור.

מאז שהתוכנית ירדה מהאוויר בארצות הברית, לא התקיימו תחרויות סופרמוטו בעולם. רק במהלך שנות ה 90 קמו האירופאים שהריגוש לא נדם אצלם, למען הדיוק הצרפתים הם שהחליטו להחיות את הסופרמוטו בשנית. מהר מאוד הפופולריות לענף הספורט תפס תאוצה וגלש לכול אירופה.

קטגורית אופנועי הסופרמטו של היום שונה מאוד ממה שהיה בעבר, הכלים המקצועיים שנבנים לתחרויות עברו שינוי והתאמה מדויקים על ידי היצרנים. מסלולי המרוצים מאספלט לאורך כל המסלול והם מאפשרים לרוכבים להוכיח את יכולות השליטה במהירות והיכולות הטכניות.