תחרויות הראלי הן התחרויות המרגשות ביותר וכנראה הן זכו לתואר כי הן משלבות כלים שונים ממכוניות, משאיות ועד אופנועים כשכולם יחד מתמודדים במסלולים סגורים הכוללים שטח וקטעי אספלט סלול. אז מי הם הישראלים ברי המזל והכישרון שנכנסו לענף הראלי?

מי המבוגר האחראי?

מישל גדז' המבוגר שבחבורה, שכבר עבר את גיל ה 70, סבא לנכדים שעשה היסטוריה בתחרויות הראלי. גדז' זכה בעונה של 1987 את כל 6 המירוצים, בנוסף הוא זכה בשתי אליפויות. מישל גדז' אינו משתתף יותר בתחרויות אך בהחלט מקבל מקום של כבוד ברשימת נהגי הראלי הישראלים.

הכירו את "פטרהנסל הישראלי"

רז הימן אחד מנהגי מירוצים המצליחים ביותר בארץ, עבר את גיל ה 50. הימן התחיל את דרכו על דו גלגלי והשתתף בתחרויות אופנועים בלבד עד 2005. מאז, הימן עבר לקטגוריית רכבי השטח והיום הוא והלל סגל הם צמד שהשתתפו בתחרויות ראלי רבות בעולם.

המדריך ששינה כיוון

אדם פרנק, שהיה מדריך נהיגה מתקדמת שינה את מסלולו והפך לנהג מירוצים למכוניות מסלול. כישוריו של פרנק הביאו לו לכמה ניצחונות מרשימים. מרוצי דריפטים הביאו את אדם לריגוש חדש והוא נהג להרשים על המסלול את יכולות השליטה בהחלקת זנב. במרוצת השנים פתח בהונגריה בית ספר לנהיגת דריפטים וממשיך להתחרות באליפויות אירופה.

"השף" על המסלול

מתן ניר זכה לכינויו בזכות כישורי הבישול שלו, מה גם בצרפתית שף זה בוס. מתן משתתף במרוצי ליגת הטרקטורונים ולאורך השנים זכה ב 5 אליפויות. בנוסף, התמודד בתחרויות אופנועי שטח ופעמיים זכה באלפיות בקטגוריה זו.

הצעיר שהתחיל כבר בגיל 10

אלון דאי התחיל את הקריירה כמו רבים אחרים בעולם, במרוצי קארטינג. כבר בגיל 10 התחיל במסלול נחשונים ובגיל מצוות קיבל קארט 2 פעימות. דאי המשיך להתחרות במרוצי קארטינג באירופה וכך מצא את עצמו בתחרויות בפורמולה רנו.

למרות שהספורט המוטורי בישראל מתקשה להגיע למעמד המגיע לו בארץ, יש לנו נהגים שבהחלט יכולים להתמודד בתחרויות עולמיות ולהביא ניצחונות מרשימים. כולנו תקווה שהספורט יצליח לפתוח שערים ולקבל את תואר הכבוד המגיע לו.